FINOM° Szupergyors sajtos pogi

Helló mindenki!


Elég régen volt már recept a blogon. Ez leginkább annak köszönhető, hogy nem próbáltam ki túl sok új receptet, a jól bevált kedvenceket főztem-sütöttem. 


Pár hete megkívántam a sajtos pogit, de valami gyorsat és nagyon puhát szerettem volna, így elkezdtem kutakodni a neten egy jó recept után. Rátaláltam erre, és mivel könnyűnek találtam, őt választottam. 
Iszonyatosan gyorsan össze lehet dobni, kicsit pihentetjük, kinyújtjuk, kiszaggatjuk és mehet is a sütőbe. Persze, nem is én lennék, ha nem változtatnék rajta egy hangyányit. Laktózmentes tejjel  készítettem és a plusz íz miatt metélőhagyma került bele, a tetejére pedig parmezán. Nagyon finom, ízes, puha és tökéletes sör/cider/fröccs mellé. 

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 1 dl olaj
  • 1 dl laktózmentes tej 
  • 4-5 dkg friss élesztő
  • 2 teáskanál cukor
  • 3 teáskanál só
  • 1 tojás sárgája a tésztába, fehérje a tetejére
  • kis csokor metélőhagyma
  • 15 dkg reszelt sajt + 5 dkg a tetejére(parmezán és gouda keverve)



Elkészítés: 
A tejet langyosítsuk meg, keverjük bele a cukrot, morzsoljuk bele az élesztőt és futtassuk fel.
A vajat olvasszuk meg egy kicsit, keverjük hozzá a liszthez, majd keverjük bele az olajat, a sót, a felfuttatott élesztőt és a tojás sárgáját. A végén adjuk hozzá a reszelt sajtot, a felaprított metélőhagymát és jól gyúrjuk össze. Lágyabb állagú tésztát kapunk, de nem kell hozzá plusz liszt, így lesz szuperpuha.
Pihentessük fél órát hűtőben, majd még egyszer gyúrjuk át. Nyújtsuk ki, és szaggassunk pogácsákat belőle, vagy vágjuk fel kockákra, mint ahogy én tettem. 
A tetejét kenjük meg tojás sárgájával, szórjuk rá a sajtot, és sütőben 180 fokon vagy gázsütőben 3-as fokozaton süssük addig, míg meg nem pirul. 



Kétszer sütöttem meg, mindenki imádta, aki evett belőle. Iszogatás mellé szinte kötelező elem, tapasztalatból beszélek, mert nagyon hamar elkapkodták a barátaim a legutóbbi alkalommal. 

Ez lesz a No. 1 sajtos pogim, ez már biztos. Nektek van bevált pogácsa receptetek? 

Mesy

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!